Nakło nad Notecią, 11.02.2019 r.
W dniach 01.02., 05.02 i 08.02.2019 r. pracownicy Biura LGD przeprowadzili trzy szkolenia dla potencjalnych Wnioskodawców, którzy planują złożenie wniosku o przyznanie pomocy w ramach konkursu LGD nr 1/2019 na podejmowanie działalności gospodarczej (w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie).
Tematyka szkolenia obejmowała m.in. informacje nt. zasad udzielenia wsparcia w ramach PROW 2014-2020 dla podmiotów ubiegających się o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności, zasad wynikających z zapisów Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność dla obszaru powiatu nakielskiego na lata 2016-2023 oraz Procedury wyboru i oceny operacji. Ponadto uczestnicy szkolenia zostali zapoznani z zobowiązaniami wynikającymi z umowy o przyznanie pomocy oraz Lokalnymi Kryteriami Wyboru (LKW).
W drugiej części szkolenia uczestnicy zostali zapoznani z zasadami wypełniania Wniosku o przyznanie pomocy wraz z załącznikami, ze szczególnym uwzględnieniem biznesplanu oraz Karty opisu operacji, tj. dokumentów na podstawie których Rada LGD dokonuje oceny spełnienia LKW.
Kilkugodzinne szkolenia przeprowadzili pracownicy Biura Stowarzyszenia „Partnerstwo dla Krajny i Pałuk” – Monika Żydek (Główny specjalista ds. projektów grantowych) oraz Łukasz Piotrowski (Główny specjalista ds. przedsiębiorczości i projektów infrastrukturalnych).